Micke

Förbi en reception som doftar äpple, tre trappor upp med hiss. Ett fast handslag. "Tja, Micke." Glimt i ögat. "Eller ska jag kanske säga Michael Nyqvist, Dramaaaten ..." Leende lek, ett litet skådespel. "Fota innan intervjun? Utomhus? Inga problem." Uppmärksamhet. "Hm, har inte du fotat mig förut? Nähä, okej tyckte jag kände igen." Koncentration. "Inte måste jag kolla in i kameran hela tiden va? Bra." Ner till vattnet. "Jag vågar inte stå för nära. Räcker det här? Oj, ska du klättra upp där. Ramla inte!" Sju minuter har gått. Tillbaka in för intervju. Reportern formulerar frågor. M svarar och berättar. Jag andas ut och lyssnar. Imponeras av ödmjukheten, den totala närvaron, tryggheten. Insikten och övertygelsen. "Allt vore oerhört tråkigare om det inte fanns en Gud. Världen skulle vara tonlös." Musik i mina öron.



Kommentarer
Postat av: Mum

Jag kanske ändrar mig.När det gäller Micke alltså! När det gäller Dig har jag ingen anledning att ändra mig. Fina ord och fin bild.

2009-09-27 @ 21:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0